Partner serwisu
Drogi i autostrady

Bydgoszcz ma być lepiej połączona z drogami ekspresowymi? Ruszył kluczowy przetarg

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
21-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
21-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Bydgoszcz ma być lepiej połączona z drogami ekspresowymi? Ruszył kluczowy przetarg
fot. Google Maps
Jest szansa na poprawę połączenia Bydgoszczy z węzłem na drodze ekspresowej S5 i S10 w Białych Błotach. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji dla nowej trasy. Zadaniem poszukiwanego projektanta ma być wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z dokumentacją geologiczną i geotechniczną oraz uzyskaniem decyzji środowiskowej.

Chodzi o odciążenie drogi wojewódzkiej nr 223, która prowadzi z Bydgoszczy w kierunku węzła na drodze szybkiego ruchu przez miejscowość Białe Błota. Zaczyna się na węźle S5/S10 Bydgoszcz Błonie, a kończy na terenie miasta Bydgoszcz. Ma niespełna 7 km długości. Obecnie przejazd tą trasą przez podbydgoską miejscowość jest uciążliwy zarówno dla mieszkańców, jak i kierowców zmierzających w stronę Bydgoszczy lub Szubina.



Wyświetl większą mapę

O potrzebie budowy obwodnicy Białych Błot mówi się od dawna, a pierwsze próby wypracowania studium dla nowej trasy lokalny samorząd podejmował jeszcze w 2017 roku. Dotychczasowe próby znalezienia nowego przebiegu drogi nie zakończyły się sukcesem. Teraz za opracowanie studium zabiera się bydgoski ZDW. Właśnie ogłosił przetarg na opracowanie STEŚ wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej, a także dokumentacją geologiczną i geotechniczną.

W ramach ogłoszonego przetargu na etapie STEŚ projektant będzie zobowiązany do przedstawienia kilku wariantów drogi. Oprócz wariantu „zerowego”, czyli bezinwestycyjnego, uwzględniającego jedynie koszty utrzymania istniejącej drogi, mają to być: wariant przez Białe Błota – zakładający przeprowadzenie trasy przez centrum miejscowości, wariant przez Białe Błota z tunelem – obejmujący budowę tunelu zakrytego, który umożliwiłby utrzymanie ruchu lokalnego na poziomie terenu, wariant północny – w tym przypadku trasa rozpoczynałaby się na rondzie przy ul. Szubińskiej, Ofiar Hitleryzmu i Duńskiej, a kończyła na węźle Bydgoszcz Błonie. Należałoby tu uwzględnić możliwość włączenia w obwodnicę drogi planowanej w osobnym opracowaniu: z Białych Błot przez Drzewce do Lisiego Ogona, wraz z nowym węzłem na S5.

Dodatkowo mogą być przedstawione inne warianty zaproponowane przez projektanta. Wszystkie będą musiały uwzględniać plany zagospodarowania przestrzennego województwa i gmin.

Czas na opracowanie dokumentacji to 30 miesięcy, a termin składania ofert wyznaczono na 22 września 2025 r.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. Oferty na obwodnicę śródmiejską poza budżetem

Drogi i autostrady

Warszawa. Oferty na obwodnicę śródmiejską poza budżetem

ep. 19 sierpnia 2025

Będą lepsze dojazdy do nowego węzła na zakopiance

Drogi i autostrady

Małopolskie. Wykonawca mostu w Wiśniowej wybrany

Drogi i autostrady

Kto wydzierżawi MOP na S7 Warszawa – Grójec?

Drogi i autostrady

Port Gdynia przebuduje Nabrzeże Pomocnicze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Warszawa. Oferty na obwodnicę śródmiejską poza budżetem

Drogi i autostrady

Warszawa. Oferty na obwodnicę śródmiejską poza budżetem

ep. 19 sierpnia 2025

Będą lepsze dojazdy do nowego węzła na zakopiance

Drogi i autostrady

Małopolskie. Wykonawca mostu w Wiśniowej wybrany

Drogi i autostrady

Kto wydzierżawi MOP na S7 Warszawa – Grójec?

Drogi i autostrady

Port Gdynia przebuduje Nabrzeże Pomocnicze

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij